Orgryte IS har förlorat sin talangfulle spelare Dion Mehmeti till Real Sociedad. Mehmeti, som är 16 år gammal, har skrivit på för den spanska klubben.
Vad hände?
Orgryte IS och Real Sociedad har ett samarbetsavtal sedan 2018. Samarbetet har utvecklats över åren och flera unga spelare från Orgryte har testats av Real Sociedad.
Varför är det viktigt för Orgryte?
Förlusten av Mehmeti är ett stort bakslag för Orgryte, som har satsat mycket på sin ungdomsverksamhet. | Spelare | Ålder | Klubb | | --- | --- | --- | | Dion Mehmeti | 16 | Real Sociedad |
Vad händer nu?
Orgryte IS måste nu se över sin ungdomsverksamhet och försöka behålla sina talangfulla spelare. Mehmeti har redan gjort sig ett namn i Sverige, med fyra mål på fyra ungdomslandskamper.
Hur påverkar det Orgryte?
Förlusten av Mehmeti kan påverka Orgryte IS:s chanser i Allsvenskan. Klubben måste nu hitta nya talanger och utveckla sin ungdomsverksamhet för att vara konkurrenskraftig.
Orgryte Hub