Orgryte måste vinna varje match som är kvar för att undvika nedflyttning. Tränaren Åge Hareide säger att laget måste våga spela offensivt för att få tre poäng. I nästa match möter Orgryte Brommapojkarna som har haft det slitsamt efter sommaruppehållet. Kim Bergstrand, tränaren för Brommapojkarna, säger att Örgrytes utsatta tabellsituation innebär att laget nästan måste vinna varje match. Orgryte har en svår uppgift framför sig men har visat att de kan vinna mot topplag som Malmö FF. Bengt Andersson var strålande i segerfajten mot Malmö FF och är en viktig spelare för Orgryte. Åge Hareide säger att alla segrar är viktiga men tidpunkten att vinna var väldigt viktig. Orgryte måste nu fokusera på matchen mot Brommapojkarna och försöka få tre poäng. Skador och avstängningar kan påverka lagets chanser men Orgryte har en bra trupp som kan hantera utmaningen.
Recension
Orgryte måste vinna mot Brommapojkarna
Orgryte kämpar för att undvika nedflyttning och måste vinna mot Brommapojkarna. Tränaren Åge Hareide är optimistisk inför matchen. Läs mer om Orgryte's chanser
Orgryte Hub