Orgryte vann med 2–0 mot Mjällby på lördagen, tack vare en bra första halvlek. Anton Andreasson avgjorde för Orgryte i 21:a minuten på pass av Tobias Sana. Jerome Tibbling Ugwo ökade ledningen till 2–0 i 26:e minuten efter en passning från Mikael Dyrestam. Andra halvlek blev mållös och Orgryte kunde därmed vinna matchen. Orgryte tog sin första seger för säsongen och har nu fyra poäng. Mjällby har två raka förluster efter två omgångar. Lagen möts igen den 28 oktober på Gamla Ullevi. Mjällby möter Brommapojkarna i nästa match hemma lördag 18 april 15.00, medan Orgryte möter Hammarby borta samma dag. Orgryte har nu en viktig seger i bagaget och kan fortsätta kämpa om en toppplacering i Allsvenskan. Anton Andreasson och Jerome Tibbling Ugwo var de stora hjältarna för Orgryte i matchen mot Mjällby. Orgryte har en tuff match kommande mot Hammarby, men med den här segern i ryggen kan de gå in i matchen med tillförsikt. Mjällby däremot måste försöka vända på sin negativa trend och ta en seger i nästa match mot Brommapojkarna.
Recension
Orgryte vinner mot Mjällby med 2–0
Orgryte tar sin första seger för säsongen mot Mjällby med 2–0, Anton Andreasson och Jerome Tibbling Ugwo gör mål
Orgryte Hub