Orgryte och IFK Göteborgs derby pausades på måndagskvällen efter två incidenter under första halvlek. Matchen kommer att återupptas på tisdag klockan 15.00 inför tomma läktare på Gamla Ullevi. Enligt matchdelegat Per Svärd var anledningen till pausen 'flertalet allvarliga ordningsstörningar inne på läktaren'. Orgryte och IFK Göteborg hade spelat i 39 minuter och tio sekunder när matchen pausades. Spelet kommer att återupptas med samma matchklocka. Per Svärd berättar att det också kommer att bli en kortare paus innan andra halvlek påbörjas. Öis ordförande Terje Johansson förklarar att biljetten vanligtvis är förbrukad när en match startar, men att det är en speciell situation och att inga beslut har fattats om hur man hanterar det här. Terje Johansson förstår att supportrar som varit på plats är frustrerade över att inte ha kunnat se matchen. En av förutsättningarna för att kunna spela klart matchen under kvällen var att läktarna kunde tömmas, men det bedömdes inte som möjligt. Orgryte och IFK Göteborg kommer att spela klart matchen på tisdag utan publik. Matchdelegat Per Svärd kommer att skriva en rapport om händelserna, men vad som står i den kommer han inte att delge media.
Recension
Orgryte pausar derbyt mot IFK Göteborg efter ordningsstörningar
Orgryte och IFK Göteborgs derby pausades efter ordningsstörningar på Gamla Ullevi - matchen kommer att återupptas på tisdag
Orgryte Hub